Sunday, March 6, 2011

Nasi Lemak Kak Yah Dua Ringgit

Assalamualaikum,

Hari ni hari Isnin, means hari bekerja. Pagi ni sebelum ke tempat kerja aku berhajat nak bersarapan dahulu. Sebab semalam aku lalu depan jalan area apartment aku tu aku nampak satu kedai 'Nasi Lemak Kak Yah'. Name Kak Yah. Boleh tahan sedap. Mesti nasi lemak dia pun sedap.

Kalau Kak Yah macam ni, hari-hari aku beli nasi lemak dia !!
 
So pagi ni aku pasang niat nak rasa nasi lemak Kak Yah ni. Semalam nampak dia tulis harga kat situ Dua Ringgit. Ermm, sedapnya Nasi Lemak Kak Yah, Dua Ringgit pulak tu. Mesti besar nasi lemak dia. Untuk memastikan hajat aku termakbul, hari ni aku bangun awal, pukul 5.30 Pagi aku dah sedar, semata-mata kerana hajat aku nak merasa nasi lemak Kak Yah, tapi lepas tu aku tidur balik la, sebab awal sangat kan bangun, pastu bangun betul-betul dalam 6.45 AM.

Lepas siap-siap, aku pun berlari-lari ke gerai Kak Yah dengan girangnya sambil menyanyi lagu Sesuci Lebaran dendangan Dato' Siti Nurhaliza.

Walaupun jarak beribu batu, aku kentalkan diri jua melangkah ke Gerai Kak Yah.
Sampai Gerai Kak Yah, aku melihat, "Oh legaa, nasi lemak dia ada lagi" bisik hati nakalku. Aku pun segera bertanya kepada Kak Yah, walaupun sebenarnya ada 3 orang wanita pertengahan umur kat situ. Ntah mana satu lah Kak Yah agaknya, "Kak Yah, nasi lemak akak ada lagi?" (bodo betul, dah terang-terang nampak ada, aku tanya lagi). Kak Yah pun jawab "Ada lagi dik, nak yang mana? Ada Dua Ringgit, ada Dua Ringgit setengah, Tiga Ringgit setengah pun ada, tambah dengan topping atas dia, sambal kerang ada, sambal sotong ada, nak yang mana dik?"
Aku malas nak fikir banyak, "Ermm bagi nasi lemak sambal kerang la kak, Dua Ringgit kan?". Kak Yah pun terus bagi aku nasi lemak sambal kerang, dalam hati aku berbisik "Eh, dah siap dah? Bagus la Kak Yah ni, dah bungkus nasi lemak dia awal-awal, senang kalau ramai pelanggan pun leh dapat cepat". Lepas tu aku pun terus menuju ke tempat kerja, yelah nasi lemak yang dihajati dah dapat. Pecut moto laju-laju ke tempat kerja lah.

Weeoonggggggggg!! Namblas saat kemudian aku sampai.
Sampai-sampai kt tempat kerja terus aku buka bungkusan nasi lemak yang aku beli dengan Kak Yah tadi, dengan helmet kat kepala lagi, buka bungkusan tu dengan rakusnya. Lapa wehh, malam tadi dinner makan sikit je. Sebab nak jimat masa, aku pun baca Doa makan mase buka bungkusan tu. Jimat kan? Nanti abes buka bungkusan abes la baca Doa, boleh terus cekik Nasi Lemak Kak Yah tu.

Tengah laju-laju aku buka sambil mulut tak henti-henti baca Doa makan "Bismillahirrohmanirrohimmmmm..." . Buka nasi lemak, "Maaarkkkk!!" terkejut aku dengan nasi lemak Kak Yah.

"Makkkkk Nasi Lemak Kak Yahhh...besarnyaaaaaaa....!!!"
Jeritan aku berlarutan sehingga namblas minit lamanya, sehingga rakan-rakan lab sebelah turut mendengarnya (ok tipu).


IKLAN
Iklan ini ditaja khas oleh aosf. Bersama menjenamakan aosf di mata dunia.
.
.
.
.
.
.

"Makkkk Nasi Lemak Kak Yahhh!! Besarnyaaaaa.............SEMUUTTTTTT!!!!"

Dermmm! Nasi lemak Kak Yah dah dikerumuni semut, dia jual nasi lemak dia yang ada semut kat aku. Nasi lemak dia bersemut, semut..semutttttt!! Sedih hatiku. Sudahla kelaparan tahap naga. Dapat pula nasi lemak berperisa semut. Seingat aku tadi takdelah aku mintak "Kak Yah, bagi nasi lemak sambal semut satu". takde kan? Aku mintak sambal kerang kan? kan?

"Apela nasib, ikan tembakul, nak makan nasi lemak kerang, semut yg mendapat dulu..sob..sob.."
Nak taknak sebab dah lapar sangat, aku pun buang part yang ade semut, aku tiup-tiup semut yang ada, "fuhhh....fuhhhh". Semput aku namblas minit tiup semut kat nasi lemak tu. Yang lain-lain aku cekik jua nasi lemak dia. Lapar punya pasal.

Dalam hati aku memang sabar, cuma mencarut sedikit-sedikit jela. "Nasi lemak Kak Yah Dua Ringgit!! Tapi dapat half je. Kecik nasi lemak dia! Kecik!" Sabo jelah, rezeki nasi lemak dapat camtu.

p/s : Boringnyaaa tak dapat online FB. Lagi tension tak dapat on9 FB dari tension nak siapkan projek baru AAaaAAaaa..!!
Orang cantik hensem like :D

78 comments:

Along Usop said... Best Blogger Tips

hahahaha.. sangap nasik lemak.. dapat nasik semut.. =p

SyedGraphiX said... Best Blogger Tips

har har har!! lan ckap suke makan semutt. makan la popuass..

Hanim Mahali said... Best Blogger Tips

ala siannya dia...makan nasi lemak sambal semut..tak de rezeki nak buat camne kan...
Nampak gaya nak deactive FB selama 3minggu tu tak terlaksanalah kan???
hehehe

Noor Faridah said... Best Blogger Tips

hahaha!! lawak la! anyway boleh eh mkn benda yg dh dihingapi semut? bukan tak baik utk otak ke? my room mate used to say tat..heee ~

efa said... Best Blogger Tips

alahai siannya...tak pa hari tu tak da rezeki hoho lain kali sebelum beli buka dulu...boleh apa kita coustomer boleh ja buka tgk dulu hehe
kalau tak nahas ja nasi lemak bersambal semut hikhik :)

KyêrulL said... Best Blogger Tips

HAHAHAHAHA jalan cerita dia.. mantop! adoiii penat gelak der.. sumpah kelaka.. esok ko saman kak yah tue..

black butterfly said... Best Blogger Tips

alaaala~~keciannyer..hhii^_^

IftiMonstaa said... Best Blogger Tips

HAHA jadi nyanyok ah pasnie. ayokk !

darxniq said... Best Blogger Tips

hahhaha...cam harem cite...muehhehehee...

NuReLLe said... Best Blogger Tips

ok lah tu..ko mntak nasi lemak sambal kerang die bagi extra 1 lagi lauk..tapi perencah semut...:PP

My MiRa said... Best Blogger Tips

kelakar...tapi sedih..sebab cian aslann.....dh lapar pastu kena tiup2 semut tu...mira tak ley mudah tacink.. :( tata

Fyqa said... Best Blogger Tips

muahahahhahaha.
pakej jdi plupa jugak tu

;D

muhammad nur aizuddin abdul rahman said... Best Blogger Tips

mkn semut leh jadi bengap..tp, kalau berpuluh2 semut tu, mesti leh jadi pandai.akhakha

niniey_nOty said... Best Blogger Tips

esok try order nasi lemak semut plak. sure2 dy bagi nasi lemak kerang. haahaa

jaa64 said... Best Blogger Tips

hahahhaahah..kelakar la weh..pandai ko buat cerita,tergolek2 aku baca :)

nasi lemak kak yah terbaik!!!payah nk jumpa tu lauk semut

ciK fLower meLawEr said... Best Blogger Tips

hahahhahah sengall tol nasikk lemak besemut :)

ich bin che ya said... Best Blogger Tips

lan ajak makan nasi dagang tak nak.. lalalla

piouspdosh said... Best Blogger Tips

adoii..lawak giler..haha

cik pulau said... Best Blogger Tips

ohooo.. siannya dia..
camne leh ada semut tu??
bagi balik la nasi tu dekat kak yah.. lalala~ ^^,

JP Nurul said... Best Blogger Tips

sharing is caring..
pe slhnye syer rezeki dengan semut...semut pon lapar gak :p



jd nurse kdg2 best kdg2 tak...huhu...
bahasa doctor eh???xsuka nak paham...huhu

sicomot-comel said... Best Blogger Tips

kesiannye..
kempunan nasi lemak sambal kerang,dapat nasi lemak sambal semut pulak..huk3

patutla cepat je kak yah bungkus.. tak tgk isi perut nasi tu dulu..

✿ cik atie ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ said... Best Blogger Tips

ha3.. lawak sih..
blh tahan jugak kak yah ni..
ha3.. anggap la tu perisa tambahan..

mysara said... Best Blogger Tips

terlalu sdap la tu smpi semut dh kerumun dlu..haha

mesmerising_wan said... Best Blogger Tips

ahahaha! semut tu package skali, kena satu2 buang baru nikmat,.. aha

Nailofarhazirah said... Best Blogger Tips

hahaha..
xpe, kurang kolestrol! hakhakhak

zikeryhassan said... Best Blogger Tips

laen hari pegi beli lagi okey

Haz said... Best Blogger Tips

bila baca smpi habis,mcm lawak pun ada..

topimagine said... Best Blogger Tips

rasa nasi lemak sendiri je la cm tu.. hahaha

hafiz hafizol said... Best Blogger Tips

hhaha.. malang betol naseb ko lan.. sabbo jela... esok bako jek kedai ansik lemak 2 lan.. haha

PeNgEmiS dUniA said... Best Blogger Tips

gaye ko mntk nasi lemak mcm nak mntk ..... mls ckp . hahaha

Jerung Gergasi said... Best Blogger Tips

kenapa jalan citer dia penuh dengan double meaning ..atau sebab pemikiran aku ni memang suka pk double meaning..ekekee..

secantikmanis said... Best Blogger Tips

kak yah tu nak cakap ada nasi lemak semut, tapi tercakap nasi lemak kerang... mungkin gabra sangat sebab dapat pelanggan macam ko. mesti time tu muka macam nak bahan kak yah je..hahahahah

♥ LT Gadis Senjakala ♥ said... Best Blogger Tips

ahhaha adeh..lawak...
singgah XD

saouri said... Best Blogger Tips

hahahaha..aku ase ko comel namblas minit...okeBAI.....cian~~~

cutegurlzz93 said... Best Blogger Tips

cian nyer nasi lemak bersemut...
sabar jerk lah yer...
datang singgah dari Sahabat Blogger..

IMANSHAH said... Best Blogger Tips

nasik lemak 50 sen nora danish

aslann said... Best Blogger Tips

@Along, kesian kan aku, dpt nasi semut.

aslann said... Best Blogger Tips

@Syed, wehh bila masa aku kata aku suka makan semut? Grrr!

aslann said... Best Blogger Tips

@Kak Hanim, huahuahua, xdapat menahan nafsu nak main FB.Lalalalala.

aslann said... Best Blogger Tips

@Faridah, aa betol2, makan semut leh buat kita lupa. sbb semut mengandungi sejenis enzim yang mematikan sel2 ingatan dalam otak.heee (^^,)

aslann said... Best Blogger Tips

@Efa, ala dah xsempat mase tu, nak pegi kerja kan, pastu dia dah siap bungkus, malas dah nak buka2.huhu.

aslann said... Best Blogger Tips

@Kyerol, Haha, xleh ar saman, kesian dia. :P

aslann said... Best Blogger Tips

@Black Butterfly, ha'a kesian kan2? Haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Ifti, ayokk, sape nyanyok? Ifti ah nyanyok. Lalalala.

aslann said... Best Blogger Tips

@Darxniq, Huahua, nak bg menarik je jalan cerita. Haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Nurelle, wehh kalau aku tau die bagi extra lauk special die semut, aku xnak bli la weyhh..HAHahaha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Mira, berat mata membaca, berat lagi diri yang menanggung derita. Hahaha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Fyqa, tu la, harap xde ar semut yang termasuk mulut. haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Udin, eh pandainye Udin, fakta yang keluar dari mulut/jari jemari Udin memang benar2 belaka. :P

aslann said... Best Blogger Tips

@niniey_nOty, esok2 dah xnak beli kt situ lagi daaaahhh.hahaaha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Jaa, Jaa hg jangan golek2 kat lantai jaa, pelik orang tgk nnt. Kahahaha.

aslann said... Best Blogger Tips

@ciK fLower meLawEr, kann? kesian semut tu terpaksa menjadi lauk nasi lemak tu. Lalalala

aslann said... Best Blogger Tips

@ich bin che ya, eh bila awak ajak. Tak gtau punnn. sobsob.

aslann said... Best Blogger Tips

@piouspdosh, eh sukanya diaaa. :P

aslann said... Best Blogger Tips

@cik pulau, adehh dah sampai tempat kerja kan, susah la nak pulangkan balik. Hehe.

aslann said... Best Blogger Tips

@JP Nurul, huk2, memang kongsi pun. haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@sicomot-comel, hihi, xkempunan la, cuma dpt extra lauk jeewww. Haha. Kak Yah dah siap2 bungkus nasi lemak diaa.

aslann said... Best Blogger Tips

@Cik Atie, ha tula dapat perisa tambahan. (-__-")

aslann said... Best Blogger Tips

@mysara, sedap hingga menjilat jari kaki semut tu. Lalalala.

aslann said... Best Blogger Tips

@Wan, aku bg tiupan ribut taufan je, berterbangan semut2 tu. haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Nailofarhazirah, eh yeke? makan nasi lemak smut leh kurangkan kolesterol?? *mata bersinar2*

aslann said... Best Blogger Tips

@zikeryhassan, lain hari aku beli lagi, tp bukan dengan kak yah dah, mungkin dgn kak mah ke, kak limah ke. Haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Haz, oo kira hg xsedihla baca cerita aku ni? Hg gelakkan aku naa.

aslann said... Best Blogger Tips

@Apis, ee jaahatnya hg ni, tak baik tutup pintu rezeki org lain tau. :P

aslann said... Best Blogger Tips

@topimagine, aku mana ada nasi lemak?? Hahaha. Gila.

aslann said... Best Blogger Tips

@Fad, hg pikir apa ni haa? Nakal noo. Haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@Jerung Gergasi, Hahaha, terpulang kepada kaler otak memasing la, kalo kuning cair die jd mende lain. Kahaha!

aslann said... Best Blogger Tips

@secantikmanis, yeke? ntah2 kau yg menyamar jadi Kak Yah pg tu kan2?haha. Aku buat muke lapo je. Mana ade buat muka lain. Ahhaha.

aslann said... Best Blogger Tips

@♥ LT Gadis Senjakala ♥, oo Gelakkan ae? Haha.

aslann said... Best Blogger Tips

@saouri, erkk! Pitam namblas jam.

aslann said... Best Blogger Tips

@cutegurlzz93, kesian kan nasi lemak tu? sobsob. Jemput dtg. (^^,)

aslann said... Best Blogger Tips

@IMANSHAH, hyep2! tu je yg ko pk kann. :P

ahsfantasy24 said... Best Blogger Tips

klw si jelita tu thu hakikat nei,
mngkin die akan benti blakon,
jual nc lmak jep..hehe~

myezatul aQma said... Best Blogger Tips

wow! ada lauk FOC..hehehe

ame elms ! said... Best Blogger Tips

gelak gelak ame baca haa . :) sabar je laa ya . HAHA . :)

CIK CHIPSMORE said... Best Blogger Tips

hahahahah..llwak la bro..
tp cakap tang nasi lemak..wanie pun suke mkn nasi lemk..ekekekeke

Farierahasanz said... Best Blogger Tips

ingt tak lepas huruf A huruf ape.???

* pss , org ckp law mkn semut cepat lupe. . ekekeee . laariiikkk.!!

Farierahasanz said... Best Blogger Tips

ingt tak lepas huruf A huruf ape.???

* pss , org ckp law mkn semut cepat lupe. . ekekeee . laariiikkk.!!

Cerita Mengigit Jari Kaki