Friday, April 15, 2011

Cubaan Membunuh Diri Kerana Salah Faham Kenyataan Fatin Liyana

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Malam tadi aku tido awal, dalam jam 3AM tu aku baru bangun (sebab baru nak solat Isya' huhu). Lepas siap sume, aku pun on9, tapi aku sangat terkejut bila terbaca satu kenyataan beberapa member aku yang frust nak bunuh diri sebab kenyataan Fatin Liyana. Astargfirullahalazemm, istirghfar panjang aku tengah-tengah pagi tu.

Memang tak dinafikan mentaliti masyarakat sekarang, lebih-lebih lagi remaja. Banyak dah dengar kes bunuh diri, tapi kenapa mengambil keputusan membunuh diri? Kan bunuh diri tu haram, lebih-lebih lagi pada umat Islam. Ada masalah, terus pakat bunuh diri, ingat masalah tak leh selesai ke? Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. Emo pulak aku pepagi ni. Urmm.

Yang lagi tak masuk akal, sebab bunuh diri kerana kenyataan Fatin Liyana (FL). Korang kenal FL? Korang leh tau siapa FL kat SINI dan kat SINI. Dah bace?

Ni lah FL, cantik kan? Aku pinjam gambar die dari SINI
FL ni memang popular, kalau bloggers tak kenal die, baik mati jela, alamak aku plak yang suruh orang bunuh diri. Maaf silap-silap, kalau bloggers tak kenal FL, baik pegi bace blog die honeykoyuki.blogspot.com Ni antara orang-orang yang nak bunuh diri. Maaf aku terpakse censored name korang.



Dua-dua lelaki, uurmm..taktau nak cakap pe. Mesti korang tertanya-tanya, kenyataan ape yang FL kuarkan sampai diorang nak bunuh diri kan? Aku pun cube kaji-kaji sikit, dan nah aku dapat dah malam tadi, ni lah kenyataan FL tu,

Abaikan komen yang kat atas tu, fokus pada komen yang highlighted
Haihh..kenyataan camtu pun leh buat keputusan nak bunuh diri. Korang leh bace cerita penuhnya kat bawah ni,

Komen-komen ni rentetan dari gambar kat atas, semua pengomen masih remaje. Hihi
OK dah paham tak? Kes ditutup. HAHAHA. Nak tergelak aku bace komen-komen diorang. Kalo korang bace, bukan setakat diorang nak bunuh diri je, dengan aku-aku sekali diorang nak bunuh, tak kurang jugak yang mengaku aku abang die, Hahaha..Semua ni miscomunicationnnnnss je~

Adoi, senanye korang dah salah faham, aku bukanlah senior si FL ni, aku ade mentioned name member aku kat entri Syafiq Rosli tu, member aku ni la si senior FL, nampak tak die kate "Btee tu senior kite!". Aaa, tak pasal-pasal aku plak yang jadi senior FL. Tapi takpelah aku redha je, bangga jap jadi senior orang famous. Hihi.

Btee a.k.a Ahmad Muhaymin, sorry die dah berpunya, haha.
Alalamak! Lupe nak censored name-name korang. Abeslaa kalau FL bace, kantoi kalau die bace........kalaulah die bace...............kalau.......kalau......ka..........lau.......ermm..
Orang cantik hensem like :D

38 comments:

SyedGraphix Dot Com said... Best Blogger Tips

ehhhh. maluu lerr name aku ade
XD

Unknown said... Best Blogger Tips

bg jer diorang FL bace...bru sume pemes..muhahahhaha..demmm!!!...

name aku ade!!..

malu siot!!..ahahhaa

Hafiz Hafizol said... Best Blogger Tips

asal nama aku takde.??? muahahaha.. Fatin lIyana, Abg Lan ngumpat awak nie.. cepat datang sinie.. muehehehe

zikeryhassan said... Best Blogger Tips

nama aku takde. jadi aku xyah malu2.

hai FL. (harap2 dia perasan kalau dia komen entri ni)

. said... Best Blogger Tips

fuhhh sume berebut FL..bangga dye....berflower2 hati dye

Unknown said... Best Blogger Tips

hahaha,,,ape lah lan,,FL memang famous pon,,ngee

doyah said... Best Blogger Tips

==''

SI MILLY'S said... Best Blogger Tips

haha. tergelak kot bace entry ni. senget tul kwn2 u tu!

tp mmg btul, spe tak knl FL bek mati la.. ;p

UBM said... Best Blogger Tips

haha! lan kan popular.. badanlansedap

Dauspozi said... Best Blogger Tips

Takleh blah syed.. tetiba je ngaku abang... kah3

IftiMonstaa said... Best Blogger Tips

HAHAHAHA dorang semua salah baca. tulaa pelik gk asal dorang semu jeles dgn as? sbb owg dok baca banyak kali komen FL tu, takde pulak mention 'as nie senior FL!!' hahahah

syuwai said... Best Blogger Tips

miahahahaha

commnt2x dorang tu memang tak bleh blah betul!

Mysara Ab Rahman said... Best Blogger Tips

fuuhh..tu baru FL kuar knyataan ckit je..

klu lg pnjg, xtau la..hehe

IMA SALSUZAIMA said... Best Blogger Tips

haha..siot je korang..

SYAFIQAHSALEH said... Best Blogger Tips

haha..klaka lah entry nie..
btw, FL tue seior sy dulu :D

AnakPakZohar said... Best Blogger Tips

perghh... sedih gile aku bace entry nieh.. ahahaha... kesian2.. ngeee~~~

KyêrulL said... Best Blogger Tips

Woit!! nama aku ade.. penat aku menyorok.. dh half tuE.. hish!! lan kejam

akufakhrul said... Best Blogger Tips

hahahahha...bongok ko Lan! censored hotak ko..tu ko tyg full siap tu..hahahaha...malu wei! jp..ak nk amek pisau 20sen nk ltak kt leher aku leh?

muhammadnuraizuddin abdulrahman said... Best Blogger Tips

owh..FL stand for fatin liyana..ahhaa..aku dah lama dah folo blog bakal doktor tu.ahaha..untung la hg dimentions oleh bakal doktor tu..ihhih.. #aku gelak guling2 baca entry nie.

evalovevo said... Best Blogger Tips

hahah..klakar der..^_^

Saif As-Solihin said... Best Blogger Tips

lawak, lawak.... mmg tak boleh blar komen2 tu... HAHAHA... *berguling-guling

ieda =.= said... Best Blogger Tips

hahaa..klakar la..

FL..famous giler...syieda suke la die..* nak tumpang famous gak..
agagaga

Syazwan said... Best Blogger Tips

aku dah agak dah. diam diam ubi berisi.

dasar artis >.<

saywho said... Best Blogger Tips

Hahaha..not badddd

Ara said... Best Blogger Tips

hahahaha! owh, tu ceghitenye ye~ :p

LUNA LANUN said... Best Blogger Tips

i'm ur 644th follower.. follow dari apesal.com... :)

Unknown said... Best Blogger Tips

cheh!! BIKIN SUSPEN JE..
ingatkan amende la isunya, kes2 bunuh diri ni jgn buat gurau jgn main2 lagi2 melibatkan FL tu..silap hr bln dia pasang bodyguard plk.

suka ketawa?? baca ni..

NisaAdnan said... Best Blogger Tips

HAHA YEYE JE KANN. KLAKA LA ^^

Unknown said... Best Blogger Tips

hhahahah....:)

Ct Hajar ♫ said... Best Blogger Tips

sory menyibuk jap~
ye ek? aku tak kenal pom fatin liyana...sape tu =_="

nida razak said... Best Blogger Tips

dia mmg cantik kn.. =)

Nur_Shekyn said... Best Blogger Tips

saya yg pompuan pon gla kan FL inikan pulak si laky jejaka nie..hahah lawak ahh entry nie!!kikiki...

Owner Blog nie said... Best Blogger Tips

mmg glerr ar.. FL nie mmg ramai glerr pminat finatik dy..

UKM-Solarian said... Best Blogger Tips

We are young engineers who are working on to create a solar powered car which uses the least energy. Here is a humble request from our team. Please help us to promote our team to get more votes for People’s Choice Award. Your help is highly appreciated. Visit our blog to know how to vote. TQ. http://ukm-solarcar.blogspot.com/2011/06/peoples-choice-award.html.

Unknown said... Best Blogger Tips

FL?sape tu?..pemimpin negara mane tu?atau gajet terbaru?ehe

Unknown said... Best Blogger Tips

hahaha lawak!

Yuyu said... Best Blogger Tips

hahahha..siapa fl?

Mr.PiNGu said... Best Blogger Tips

untungla abg hensem ni dpt fatin liana opss

Cerita Mengigit Jari Kaki